18 października 2012

Sałatka grecka prosto z Grecji


Dziś jest oliwkowo... i to dlatego w komentarzach pojawił się temat sałatki greckiej. Obiecałam Agacie, że zamieszczę dziś nietypowego posta, bynajmniej niekosmetycznego, i podam  przepis, a właściwie składniki typowej sałatki greckiej. 


Miałam to szczęście, że dzięki bardzo udanym tegorocznym wakacjom w Grecji mogłam rozsmakować się w ich kuchni, w której króluje właśnie sałatka grecka z oliwkami.

U nas niestety kaleczy się bardzo tę potrawę dodając, zupełnie niepotrzebnie, sałatę. Przez co sałatka szybko się psuje i szybko traci swój ładny, świeży wygląd i smak.



Jakich produktów używam:


2 pomidory
średni ogórek
jedną średnią cebulkę czerwoną (odradzam zwykłą cebulę, czerwona jest zdecydowanie łagodniejsza) 
oliwki (najlepiej pół na pół zielone i czarne)
sól i pieprz, tu moja porcelanka nabyta w Grecji:) 
ser kozi (nam smakuje ten z Lidla Greek Style Salad Cheese)
(stanowczo odradzam ser feta, który jest za miękki i ma zupełnie inny smak niż ten oryginalny)
oregano (koniecznie)
oliwa z oliwek Extra Virgin (inna popsuje smak)
można dodać zielona paprykę 


Pomidory i ogórek kroimy w kostkę, a cebulkę przekrawamy na pół i kroimy drobniutko na cieniutkie półksiężyce. Na to Grecy kładą kawał sera (tak jak powyżej na zdjęciu), sypią oregano i polewają obficie oliwą z oliwek.


W warunkach domowych kroję ser w kostkę, aby się wygodniej jadło. Bardzo proste, ale jednocześnie pyszne i zdrowe danie na kolację:) 

A teraz pokażę Wam kilka moich wakacyjnych zdjęć w tym namiastka greckiej sałatki (wygląda inaczej niż moja, bo ta z Grecji to wersja restauracyjna, a moja to wersja dla domowników;)
 
wersja sałatki w ateńskiej tawernie
Souvlaki
Tak wyglądają koty w Grecji, leniwe, brudne i zaspane;)

Bajeczna wyspa Hydra


Meteory

Tolo

Akropol

Ech, miło było powspominać...


Mam nadzieję, że wybaczycie mi ten zupełnie niekosmetyczny post, ale czego się nie robi dla tak sumiennej Agatki;)



94 komentarze:

  1. mniam :) chętnie bym zjadła taka sałatke!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, nie powinno się takich postów dodawać wieczorem, bo to niezdrowo taki apetyt ludziom robić na noc ;) Na szczęście to tylko sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam zrobić i z chęcią rodzinka wsunęła, jak zwykle zresztą!

      Usuń
  3. od dawna marzy mi się podróż do Grecji :)
    sałatka wygląda pysznie! :) ja zawsze robiłam ją z sałatą, ale będę musiała wypróbować tą wersję bez :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię grecka sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ahh pięknie ! :)
    A oliwek niestety nie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa sałatka, fajny kotek >D

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba się przemogę jeśli chodzi o oliwki;)
    jej jak tam pięknie a jaki kiciuś śliczny!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłodniałam jak zobaczyłam tą sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No i mi zrobiłaś na nią smaczka... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj ja nie przepadam za grecką - nie lubię oliwek i fety (czy też pseudofety). Jadłaś bałkański z lidla? Podobno to jest smak greckiej fety. Ten ser jeszcze toleruję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam, ale ser bałkański to nie to samo. Ser grecki, który jest na zdjęciu, jest najlepszy:)

      Usuń
    2. Kumpel, który często bywa w Grecji mówi, że właśnie ten bałkański ma smak greckiej fety ;)

      Usuń
    3. Ja zaprzeczam:) Smakowałam obydwa sery. Ale trzeba też wiedzieć, ze różne są kozie sery, bardzie ostre lub łagodniejsze... ja lubię z wyrazistym smakiem.
      Ten bałkański zresztą nie ma takiej dobrej konsystencji, po wymieszaniu w sałatce się rozlatuje prawie jak feta.

      Usuń
    4. A no widzisz, co osoba to inny smak ;)
      A bałkański nigdy mi się własnie nie rozpaćkał! Fakt, że dawno nie kupowałam i może się zepsuł.

      Usuń
  11. Hej, no... Zimno i ciemno, a Ty o Grecji? ;-)

    Dostałaś wyróżnienie. Należy Ci się, choćby za zebranie recenzji tych wszystkich maseczek w jednym miejscu! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne widoki :)Zazdoszczę Ci, ale najważniejsze jest to, że wspomniania zostają na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sałatka wygląda przepysznie!!

    A widoki przecudne - zazdroszczę pobytu w Grecji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie wybaczę tego postu ;)) Od kilku lat moim marzeniem jest Grecja! W tym roku nawet byłam na nią zdecydowana, niestety jednak zostałam przegłosowana i ostatecznie wyszło co innego :(

    Buziaki,Magda
    PS.Przecudowne widoki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo taka była nagonka na Grecję, zupełnie niepotrzebnie. Przez to ostatni sezon w Grecji przez mniejsza liczbę turystów dodał oliwy do ognia kryzysu w tym kraju.

      Usuń
    2. Kochana, w tym roku ogólnie była masakra z wylotem gdziekolwiek, nasz przewoźnik zbankrutował dzień po naszym wylocie... ;/

      Usuń
    3. No właśnie, ja wyjechałam zupełnie na początku wakacji z Rainbowtours. Dopiero później zaczęły się upadki innych firm. A rainbow muszę zachwalać, super organizacja!

      Usuń
  15. Malinko dziękuję:):)
    Fajnie, że napisałaś o tym serku z Lidla, bo nigdy go nie próbowałam.
    Zdjęcia super:) narobiłam sobie ochoty i szkoda, że nie można spróbować przez monitor hehe
    jak dla mnie to takie nietypowe posty mogłyby sie pojawiać częściej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie zdjęcia ! Ja nie byłam w Grecji, ale mam nadzieję, że kiedyś tam pojadę. Co do sałatki to nie lubię oliwek i koziego sera, ale każdy ma swoje gusta i guściki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, ale wiem na pewno, że Grecji byś polubiła! Tam wszystko pasuje: upał, sałatka, coś do picia, sympatyczna tawerna i przystojny Grek (jako kelner;)

      Usuń
  17. Och prześlij mi tą sałatkę :) rewelacyjnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie kawałek plaży i tej wody i wystarczy. Pełnia szczęścia :)
    Piękne wspomnienia...

    PS. Uwielbiam kosmetyki do włosów, które pozwalają się pokochać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam mniam :D Aż zrobiłam się głodna :D

    OdpowiedzUsuń
  20. ja jutro będę robić sałatkę grecką :) moja wygląda bardzo podobnie do Twojej, tylko dodaje jeszcze czerwoną paprykę (i bez oregano, bleee). Z tegorocznej wizyty w Gracji przywiozłam sobie nawet oliwkową odżywkę do włosów :) Och, się rozmarzyłam... Kocham Grecję <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. To co dostałaś na obiadek to na pewno nie były suvlaki :D

      Usuń
    2. tak było napisane w menu, tak to były souvlaki, tylko schowane w placuszku.

      Usuń
  21. ale wspaniałości
    a ja właśnie daję sałatę
    muszę spróbować bez
    kupuje ser w kostkach w zalewie Patios z biedronki pyszny najlepszy dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszna jutro robię nie ma co!

    Zdjęcia bajeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja siostra była w Grecji jakiś czas temu i też zauważyła, że mnóstwo tam kotów ;P

    Kochana, co do Firmoo- ja Ci nie będę ani odradzać, ani Cię zachęcać, tylko napiszę, jak wyglądają ich zasady, które przesyłają dopiero, kiedy już wypełnisz formularz zamówienia okularów. Życzą sobie, by notkę o okularach opublikować do 10 dni od daty otrzymania okularów. Notka nie musi być pozytywna- masz napisać swoje szczere zdanie. Ważne, żebyś poinformowała czytelników o tym, że mogą pierwszą parę dostać za darmo, płacąc tylko za wysyłkę. I to właściwie chyba tyle. Tak więc moim zdaniem firma nie wymaga jakiś niestworzonych rzeczy. Kontakt z przedstawicielem firmy w moim przypadku był zawsze bardzo sympatyczny, profesjonalny, na każdego maila odpowiadają w ciągu 24 godzin (trzeba uwzględniać różnicę czasu, więc maile od nich pojawiają się zazwyczaj w nocy lub nad ranem).
    Nie wiem, co jeszcze mogę Ci napisać- gdybym o czymś zapomniała, a Ciebie coś by nurtowało, pisz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takimi wspomnieniami można się ogrzewać w nawet najbardziej srogą zimę:) ps. wiem co jutro na lunch w pracy będzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można sobie przygotować na następny dzień i nic się złego nie będzie działo. Z sałatą to nie możliwe...

      Usuń
  25. muszę się tam kiedyś wybrać :)
    uwielbiam fetę, ale oliwek nie tknę :p

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam! Chętnie bym zjadła taką sałatkę :) A zdjęcia przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale jak oni zostawiają ser w kostce, fakt kozi jest dość kruchy, ale jak oni nakładają sobie porcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest taka jedna porcja i każdy sobie zdrabnia jak chce. Ta moja wersja to jest wersja XXL dla rodzinki.

      Usuń
  28. Uwielbiam ta sałatkę!
    Tylko bez oliwek ;D

    OdpowiedzUsuń
  29. Pozazdrościć takich widoków :) a sałatki bym nie zjadła, strasznie nie lubię oliwek :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie piękne widoki.:) A ja tam zawsze jem sałatkę grecką z fetą, chętnie następnym razem spróbuję z kozim serem.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam Grecję i grecką kuchnie... Mmmm... Ja równiez robię nietypową sałatke grecką, bo nie dodaję pomidorów, których nieznoszę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No błagam Cię! Jak można nie lubić pomidorów? Przecież to nie dość, że zdrowe, to jest to cudowny przedłużacz młodego wyglądu!:) Ja byłam wychowana na pomidorach.. i nie wyobrażam sobie bez nich życia.

      Usuń
  32. Sałatka wygląda wyśmienicie:)
    Moim wielkim marzeniem jest kiedyś zwiedzić tą piękna Grecję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam już dwa razy: na studiach i teraz z córką (bo jej tak zachwalałam, że sobie też wymarzyła taką wycieczkę) i myślę, że kiedyś jeszcze tam pojadę!

      Usuń
  33. Koty, błękitne niebo i piękne krajobrazy - chyba coś dla mnie:)
    Również lubię grecką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ten tu na zdjęciu, to mnie tak ujął, bo normalnie zlewa się z tłem...;)

      Usuń
  34. glodna jestem przez Ciebie;p i chcę do Grecji! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zdjęcia zapierają dech w piersiach! W Grecji nigdy nie byłam, a marzy mi się ona od dziecka :)

    Malinko odebrałam wczoraj po południu paczkę i zaraz będę pisać posta maseczkowego! Jestem Ci bardzo wdzięczna za maskę Gerovitalu, to już wiesz. :) Ale jak mi miło, że wysłałaś te saszetki które chciałabym przetestować! Jesteś kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszę w postach, tak robię:) To ja dziękuję za komentarze i odwiedziny!

      Usuń
  36. mniam, i co teraz? Nie mam takich składników na podorędziu żeby zrobić pyszne śniadanko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na śniadanko to nie polecam, bo cebula jest silnie aromatyczna...;)

      Usuń
  37. Widoki bajeczne :)
    a salatka na pewno pyszna - bo tak tez wyglada, niestety ja nie cierpie oliwek :(

    OdpowiedzUsuń
  38. Byłam w Grecji całe wieki temu, ale sałatkę grecką jadam do tej pory i robię ją w zasadzie identycznie jak Ty - taka jest moim zdaniem " prawdziwa " :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest ktoś, kto mi tu potwierdza!:) Dzięki!

      Usuń
  39. Nie przepadam za oliwkami :D
    Fajna kicia.

    OdpowiedzUsuń
  40. filologie angielska ;)

    uwielbiam sałatkę grecka (jedynie oliwki nie smakują mi :D )

    OdpowiedzUsuń
  41. Sałatka sałayką, ale jakie piękne widoki!:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Mmmm, sałatka wygląda pysznie:-) Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  43. Ależ grecko się zrobiło :) Bardzo lubię grecką sałatkę, ser feta... ale własnie sobie uświadomiłam, że tak poza tym to bardzo mało znam potraw z kuchni tego kraju. Co ciekawego jadłaś na wakacjach oprócz sałatki? :)

    OdpowiedzUsuń
  44. wow, wspaniała sałatka! i ta Grecja, ehhh, najchętniej bym się tam teraz katapultowała! :))

    OdpowiedzUsuń
  45. pieknie wyglada, uwielbiam grecka, ale z czarnymi oliwkami :) po zjedzeniu calej miseczki wygladalabym tak jak ten kocurek :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za dodanie komentarza, każdy mnie bardzo cieszy i jest dla mnie inspiracją do dalszego działania:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...